Goede communicatie is onmisbaar voor iedere chauffeur of logistiek medewerker die dagelijks contact heeft met klanten. In deze cursus leer je effectief communiceren, professioneel omgaan met klantverwachtingen en bijdragen aan een positief imago van het bedrijf.
Als chauffeur vertegenwoordig je het bedrijf waarvoor je werkt bij klanten. Hierdoor is het belangrijk dat de communicatie met de klanten goed verloopt. Voel jij je verantwoordelijk voor de communicatie en het goede imago van het bedrijf waar je voor werkt? Dan is de cursus Communicatieve & sociale vaardigheden van ’t Web wat voor jou! Tijdens de cursus leer je onder andere over beroepshouding, verbale en non-verbale communicatie, klachtafhandeling, feedback, omgaan met stress, klantbenadering en cultuur. Tijdens de cursus ga je vervolgens ook oefenen met de geleerde theorie, door middel van een praktijk spel.
De cursus is een erkende nascholingsmodule van Code 95 (U14-1) en na het volgen van de cursus heb je 7 nascholingsuren behaald.
De cursus Communicatieve & sociale vaardigheden wordt door ’t Web ook incompany aangeboden. Dit heeft meerdere voordelen: de cursus kan afgestemd worden op de organisatie en het is efficiënt en kostenbesparend, omdat meerdere collega’s tegelijk kunnen deelnemen en de deelnemers geen reistijd hebben.
De cursus Communicatieve & sociale vaardigheden leert je hoe je het beste zo effectief mogelijk kan communiceren, door middel van verschillende communicatiestijlen. De cursus omvat een theorie- en een praktijkgedeelte, hierdoor kan er goed geoefend worden met de geleerde theorie.
De cursus Communicatieve & sociale vaardigheden van ’t Web wordt geleid door gecertificeerde en ervaren docenten die de deelnemers stap voor stap begeleiden, zodat iedereen de juiste vaardigheden onder de knie krijgt.
Neem contact op met één van onze professionals
Beroepshouding en professioneel imago
Verbale en non-verbale communicatie
Omgaan met stress en communicatieruis
Klachtafhandeling en conflicten voorkomen
Feedback geven en ontvangen
Klantbenadering en omgaan met verschillende culturen
Praktijkspel: toepassen van communicatieve vaardigheden
Na het volgen van de cursus Communicatieve & sociale vaardigheden (U14-1) bij ’t Web ben jij je bewust geworden van de invloed van een eerste indruk en wat klantverwachtingen zijn. Je komt er tijdens de cursus achter wat jouw communicatiestijl is en welke communicatiestijl het beste kan worden toegepast in bepaalde situaties. Je kan na de cursus een representatieve houding aannemen, omgaan met stress en effectief feedback geven. Als deelnemer weet je na de cursus hoe je het imago van het bedrijf waar je voor werkt positief onder de aandacht bij klantcontacten kan brengen. Door in de praktijk te oefenen met een praktijkspel leer je hoe je de theorie in je dagelijkse werkzaamheden moet gebruiken. Je oefent met verbale en non-verbale communicatie, klachtafhandeling, omgaan met stress en ruis, klantbenadering, feedback en reflectie. Na de cursus beheers je verschillende communicatiestijlen en weet je wanneer die het best toegepast kunnen worden om agressie of miscommunicatie te voorkomen.
De cursus is bedoeld voor beroepschauffeurs die veel te maken krijgen met klanten en het visitekaartje zijn voor het bedrijf waar ze voor werken. De cursus is ook voor logistiek medewerkers die hun communicatie- en klantvaardigheden willen verbeteren. Logistiek medewerkers krijgen ook elke dag te maken met collega’s of klanten die moeten laden of lossen. Goede communicatie is bevorderend voor de klanttevredenheid en voorkomt misverstanden. De cursus is dus bedoeld voor iedereen die zijn communicatieve en sociale vaardigheden wil verbeteren.










Bij ’t Web maken we leren praktijkgericht en effectief. Onze cursisten delen hun ervaringen over hoe onze opleidingen hen hebben geholpen om veiliger en zelfverzekerder te werken.